Doelstelling:
Het doel is dat de boer een eerlijke prijs krijgt voor veilig en duurzaam in Nederland geproduceerd voedsel. De campagne dient meer waardering voor, inzicht in en begrip voor de positie van de boer te creëren. Een positieve slimme campagne met een eerlijk verhaal waarin feiten en emotie hand in hand gaan.

Doelgroep:
Nederlanders (m/v) 20-65

Concept:
“Gebruik je boerenverstand!” is een onorthodoxe bewustwordingscampagne die Nederland wil laten inzien hoe de prijsverdeling van de voedselprijzen zijn. Research hoeft niet saai te zijn en een campagne hoeft niet te pushen.

Awareness-Activation:
RTV commercials, display advertising en online video’s met de CtA; de intentieverklaring.

Casefilm:

 

VOX Populi:

 

TV Commercial NPO 1-2-3: Boer Joost (Hygiene & Efficientie)

 

TV Commercial NPO 1-2-3: Boer Johan (Efficientie & Innovatie)

 

TV Commercial NPO 1-2-3: Boerin Sanne (Natuur & Familie)